۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۷۶۸۰۰

یادداشتک | خبرگانِ مطالبه گر

رهبر انقلاب فرمودند: خبرگان باید از دولت، مجلس و دستگاه‌های مسئول، مطالبه‌گری کند.
جلسه ضیافت شام اعضای خبرگان رهبری

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان ـ که در شهریور ماه سال گذشته انجام شد، بر مطالبه‌گری این مجلس، تأکید کردند.

ایشان بیان داشتند: «این مجلس باید با تشکیل یک هیأت اندیشه ورز که دارای نگاه کلان و راهبردی و عمیق باشد، به بررسی چگونگی حرکت انقلاب اسلامی در ۳۸ سال گذشته به سمت اهداف اصلی خود و پیشرفت‌ها، توقف‌ها و احیاناً پسرفت‌ها در این مسیر بپردازد و براساس جمع بندی خود از دستگاه‌های مختلف مطالبه‌گری کند.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای، خاطرنشان کردند: «قوای سه‌گانه مأمور اداره کشور هستند و باید کشور را انقلابی اداره کنند، اما مجلس خبرگان باید با تشکیل یک هیأت اندیشه‌ورز، میزان پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب، ارزیابی، و بر اساس آن از دستگاه‌های مسئول، مطالبه کند.»

از جمله اموری که رهبر معظم اسلامی، مطالبه‌گری مجلس خبرگان را در آن، لازم دانستند اموری اقتصادی بود.

ایشان گفتند: «از عناصر اصلی اقتدار اقتصادی، قدرت پول ملی و قدرت خرید مردم است؛ بنابراین اگر بر اثر بی‌مبالاتی و سیاست‌های غلط، ارزش پول ملی روز به روز تنزل یافت و در این زمینه عقب‌گرد و پسرفتی داشتیم، خبرگان باید از دولت، مجلس و دستگاه‌های مسئول، مطالبه‌گری کند.»

عدالت، مبارزه با فقر و تقسیم صحیح ثروت نیز از مسائلی بود که رهبر انقلاب اسلامی، در زمره مسائل اصلی انقلاب و نیازمند ارزیابی و مطالبه‌گری خبرگان نام بردند.

با برگزاری پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم در اوضاع کنونی کشور، انتظار پیگیری مشکلات اقتصادی مردم، از این مجلس بیش از پیش، احساس می‌شود. تجربه‌ای که در هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم عدم توجه به مطالبه‌گری‌های حوزویان نسبت به مشکلات اقتصادی مردم بود.

هنوز که هنوز است حواشی تجمع اعتراضی طلاب به گرانی‌های افسار گسیخته و بی‌توجهی دولت در فیضیه، توسط رسانه‌های حامی دولت، ادامه دارد. این رسانه‌ها بدون توجه به مطالبات مردم که از زبان طلاب و روحانيون قم بیان شد سعی کردند با جنگ روانی، تجمع طلاب قم و مطالبات به حق آنها را به حاشيه ببرند. اما اینک حوزه علمیه از زبان علمای مجلس خبرگان، مطالبه‌ پیگیری مشکلات مردم را از دولت در دستور کار خود قرار داده است.

حال باید دید آیا رسانه‌های طرفدار دولت، باز این مطالبه‌گری حوزه را به حاشیه خواهند برد و نادیده خواهند گرفت؟ به راستی آیا درد مردم از بیان آنان، شنیده خواهد شد؟/۹۱۸/پ۲۰۱/س

مجتبی صداقت

ارسال نظرات